22/04/10

DÍA MUNDIAL DO LIBRO 2010



Somos seres dotados para a linguaxe e grazas

a ela e con ela construímos o que somos. Temos por

iso unha inesgotable confanza nas palabras, no seu

poder para argumentar e emocionar, para persuadir e

civilizar. Coas palabras elaboramos mundos, teorías,

relacións, ficcións, leis, sonos..., aínda que tamén con

elas podemos destruír, danar, enganar ou confundir.

É por iso que, entre outras misións, confamos nas

palabras para defender as virtudes e as recompensas

da lectura. Estamos convencidos de que se acertamos

nas descricións, as metáforas ou os razoamentos

poderemos orientar aos escépticos ou os indiferentes

cara aos libros, impulsalos a descubrir os gozos que

outros descubriron antes.

Eu, aínda que gran parte dos días me mostro

seguro da forza das palabras para invitar a ler e

procuro ser consecuente, non poucas veces dubido

de que a reiterada apoloxía da lectura poida espertar

curiosidade, ánimo ou paixón polos libros. É posible

mostrar realmente a alegría dende a que un fala cando

defende a lectura dun libro? Que perciben en verdade

os outros cando observan o meu entusiasmo ou o meu

silencio ditoso? Entenden os meus argumentos ou dan o

mesmo signifcado a palabras como emoción, pracer ou

fantasía? Neses días indecisos penso que é imposible

traspasar a outros a íntima felicidade que un sentiu

lendo un poema, un ensaio, un conto, unha novela.

O titubeo non impide, non obstante, a perseveranza.

É por iso que sempre preferirei a discreción do

exemplo á baranfunda dos discursos. Se me presento

ante un grupo de nenos limítome a abrir un álbum

ilustrado e lelo con delicadeza e fervor, se estou en

fronte de adolescentes non lles falo nin como un colega

nin como un académico senón como alguén que coa

súa idade descubriu nos libros o que a vida lle ocultaba,

se debato cos meus alumnos procuro inculcarlles

amores antes que deberes cara aos libros, se traballo

con profesores aléntoos a actuar sempre como lectores

antes que como eruditos, se me dirixo a nais ou pais

intento facerlles ver a importancia de ofrecer modelos

e estímulos, se converso con outros lectores sobre un

libro non oculto os meus pensamentos pero non os erixo

en verdade. Non sei se esa actitude é convincente,

se axuda ou non a crear lectores, pero penso que

actúo como deberían actuar sempre os lectores,

sen arrogancia, sen conciencia de superioridade,

procurando regalar o único que nos está permitido:

o testemuño dunha alegría, a manifestación dunha

experiencia singular cun conxunto de palabras que

alguén armou para nós, aínda que o seu rostro nos sexa

descoñecido ou a súa vida transcorrese hai milenios ou

o seu cuarto diste centos de quilómetros do noso.

Juan Mata

Este texto é un agasallo do autor para

as Bibliotecas Escolares de Galicia, co gallo do

Día Mundial do Libro, 2010

Ano do Libro e da Lectura de Galicia

http://www.edu.xunta.es/biblioteca/blog/

Ningún comentario:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...